ERASMUS+ COUNT ME IN




Παρουσίαση του Προγράμματος Erasmus+ (ΚΑ1)
Προγραμμα Κινητικότητασ Προσωπικου

 Σχολικησ Εκπαιδευσησ

"Count Me In: Using arts and culture for special needs groups"






3. Δραστηριότητες 

Οutsider Αrt
Gaia Museum

Opgang 2

Café Kaffegal

To ξενοδοχείο Skovsgård

Råd & Dåd

Ο
  Εκπαιδευτικός Οργανισμός  Randers Bo Og

Προσβασιμότητα: Ο ρόλος των μουσείων
Den Gamle By Living History Museum
Museum Ovartaci





4. Λογισμικά

Be my eyes  
Avaz 
Stepping Stones 
Look At Me 

Adobe Voice


5. Μαθησιακά Αποτελέσματα 

5.1. Το καθεστώς εργασίας ΑΜΕΑ στη Δανία.
5.2. Μαθησιακά αποτελέσματα δραστηριοτήτων
5. 3. Το δίκτυο συνεργασίας 
5.4. Ορολογία


6. Διάδοση αποτελεσμάτων - Ημερίδες 


7. Αντίκτυπος  - Έρευνα - Συνεντεύξεις 

8. Φυλλάδια - Ενημερωτικό Υλικό

9. Περιορισμοί - Το χρονικό του ταξιδιού




1.  Γιατί επιλέξαμε αυτό το πρόγραμμα;

Ανάγκη για διερεύνηση και ανταλλαγή καλών πρακτικών σε σχέση με την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση ΑΜΕΑ.
Γνωριμία με τις πολιτικές που αφορούν στην επαγγελματική αποκατάσταση των ΑΜΕΑ σε  άλλες χώρες της Ευρώπης και συγκεκριμένα στη Δανία.


2. Προετοιμασία - Τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι της Μαγνησίας

Σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Μαγνησίας δημιουργήσαμε έναν οδηγό σχετικό με τις Υφιστάμενες υποδομές εξυπηρέτησης ΑμεΑ στα Αρχαιολογικά Μουσεία και σε επισκέψιμους Αρχαιολογικούς Χώρους αρμοδιότητας της Εφορείας Αρχαιοτήτων Μαγνησίας. Θα θέλαμε να ευχριστήσουμε θερμά το προσωπικό του  "Αθανασάκειου" Αρχαιολογικού Μουσείου για τη συνεργασία και την υποστήριξή τους. 

Ο οδηγός: 









Πολιτιστικοί Περίπατοι

 Με πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας με υπεύθυνες τη Σύμβουλο Φιλολόγων κα. Β. Μαγκαφά και την υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων κα. Κ. Δανιηλίδου, πραγματοποιήθηκαν τέσσερις περίπατοι-διαδρομές με ιστορικό, πολιτιστικό και κοινωνιολογικό περιεχόμενο για  εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  που περιελάμβαναν ξενάγηση από έγκριτους μελετητές της Τοπικής Ιστορίας και  προσωπικότητες της πόλης. Προϊόν αυτών των περιπάτων ήταν μια μικρή ταινία, η οποία αποτέλεσε και μέρος της προετοιμασίας μας για το πρόγραμμα KA1 στη Δανία. 




3. Δραστηριότητες 

Οutsider Αrt

Ο όρος περιγράφει τα καλλιτεχνικά προϊόντα που προκύπτουν από ανθρώπους που διαφέρουν από τις συνηθισμένες κοινωνικές νόρμες, όπως τα άτομα με αναπηρία, οι οποίοι δεν έχουν σχέση με τον κόσμο της τέχνης σε επίπεδο εκπαίδευσης, παραγωγής και κατανάλωσης.

Gaia Museum



   Εργάζονται 80 άτομα με αναπηρία σε προστατευμένο περιβάλλον.
   Υπάρχει στενή συνεργασία με το Δήμο σε ότι αφορά την οικονομική επιχορήγηση των θέσεων εργασίας.
   Το μουσείο λαμβάνει υπόψη την προσδοκία να προάγει ο Δήμος σχετικές θέσεις εργασίας, αλλά όχι εις βάρος των απαιτήσεων της αγοράς εργασίας για παραγωγή υψηλής ποιότητας προϊόντων.
Στην αρχή υπάρχει ένας διάλογος ανάμεσα σε μέλος προσωπικού και τον υποψήφιο εργαζόμενο προκειμένου να διερευνηθούν οι προσδοκίες του και οι δυνατότητές του.
 Με βάση τις πληροφορίες που προκύπτουν από τη συζήτηση βρίσκεται ή δημιουργείται το αντικείμενο εργασίας.
  Ακολουθεί μια δοκιμαστική περίοδος 4 βδομάδων, κατά τη διάρκεια των οποίων αξιολογούνται οι νοητικές και κοινωνικές δεξιότητές τους.

 Δέχεται άτομα με μαθησιακές δυσκολίες, αυτισμό, Αspeger και σύνδρομο Down.
 Εισάγονται 10 μαθητές το χρόνο.
To προσωπικό αποτελείται από εκπαιδευτές, συμβούλους και διαχειριστές ομάδας (Team manager).


ΣΤΟΧΟΙ

Τριετής επαγγελματική εκπαίδευση στις εικαστικές τέχνες.
Εκπαίδευση σε κοινωνικές δεξιότητες και δεξιότητες ζωής.
Πρόσβαση σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες και ευκαιρίες εργασίας σε πολιτιστικά πλαίσια.
Δίλημμα:  Το προσωπικό οφείλει να εστιάσει στις παιδαγωγικές ή τις επαγγελματικές δεξιότητες του ατόμου;
Η διαφορετικότητα είναι η έννοια που διέπει τη λειτουργία του προσωπικού του μουσείου. Διαφορετικές ειδικότητες προσωπικού υποστηρίζονται αμοιβαία και ενισχύουν όλοι μαζί τις δυνατότητες του ατόμου.


ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Mentoring-Καθοδήγηση



Ο ένας μαθαίνει από τον άλλον
Description of function
Στο τέλος της ημέρας αφιερώνεται χρόνος για συζήτηση ανασκόπηση της ημέρας.
Είσαι χαρούμενος με τη δουλειά σου;




Opgang 2

Μη κερδοσκοπική, πολυπολιτισμική εταιρεία που λειτουργεί από 1974.

ΣΤΟΧΟΣ

Η πρόσβαση με τη μορφή project σε δραστηριότητες τέχνης, ώστε να επιτευχθεί η κοινωνική ενσωμάτωση των κοινωνικά ευάλωτων ομάδων (όπως μετανάστες, άτομα με αναπηρία κ.ά.).
Διαθέτει: Έναν επαγγελματικό θεατρικό θίασο που ανεβάζει πρωτότυπα θεατρικά έργα με κοινωνικό περιεχόμενο και περιοδεύει σε όλη τη Δανία δίνοντας περίπου 150 παραστάσεις το χρόνο. Μια επαγγελματική μουσική μπάντα. Ένα τμήμα κινηματογραφικών παραγωγών που παράγει σειρές και ντοκιμαντέρ. 

Τα αντίστοιχα εργαστήρια.




Τμήμα για την ενεργοποίηση των νέων (ηλικίας 18-30)  σε συνεργασία με την Κοινωνική Πρόνοια μέσα στα εργαστήρια. Οι θέσεις επιχορηγούνται από το Δήμο. Το τμήμα υποστηρίζει ένας Κοινωνικός Λειτουργός. Κάθε εργαστήριο υποδέχεται 5-10 νέους με αναπηρία. Η φοίτηση  διαρκεί 10 μήνες.



ΣΤΟΧΟΙ

Επαφή με την Τέχνη.
Εκπαίδευση σε κοινωνικές δεξιότητες και δεξιότητες ζωής (μέντορες).
Ανεύρεση εργασίας μέσα στο πλαίσιο ή έξω από αυτό (μέντορες).
Η εταιρεία επιχορηγείται κατά ένα μέρος από το Δήμο του Aarhus (επιχορήγηση κτιρίου), ενώ η διδασκαλία υλοποιείται σε συνεργασία με το νυχτερινό επαγγελματικό σχολείο FO Aarhus και υποστηρίζεται από το νόμο για την εκπαίδευση.



                                            


Café Kaffegal



To Café Kafegal ανήκει στην εθελοντική οργάνωση Change Makers. Είναι αυτοχρηματοδοτούμενη επιχείρηση. 



2011: Η  Change Makers  αγόρασε και ανέλαβε τη λειτουργία του κοινωνικού εστιατορίου- καφέ με στόχο: να δημιουργήσει θέσεις εργασίας για άτομα με νοητικές ή ψυχικές και συναισθηματικές δυσκολίες,  στα οποία δίνεται η δυνατότητα της πρακτικής άσκησης, μόνιμης απασχόλησης ή εργασίας με ευέλικτο ωράριο (15 ώρες το μήνα με τρείς βάρδιες), να πλαισιώσει το εργασιακό περιβάλλον με εθελοντές, να προωθήσει 100% οικολογικά προϊόντα, να δημιουργήσει ένα εργασιακό περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς, να υποστηρίξει τη δια βίου κατάρτιση και εκπαίδευση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.




Η αποστολή του Café Kafegal και της θυγατρικής της εταιρείας ØKOgal είναι η δημιουργία ενός καλύτερου εργασιακού περιβάλλοντος για νοητικά  και ψυχικά ευάλωτους ανθρώπους. Τα κέρδη της εταιρείας επανεπενδύονται κάθε χρόνο σε αυτή την κοινωνική αποστολή με στόχο την αύξηση  θέσεων εργασίας με ειδικούς όρους.
To  Cafe Kafegal συνεργάζεται με το νυχτερινό επαγγελματικό σχολείο FO Aarhus, με στόχο την κατάρτιση των υπαλλήλων της, καθώς στην πλειονότητά τους είναι ανειδίκευτοι και δεν έχουν ολοκληρώσει δευτεροβάθμια ή τριτοβάθμια εκπαίδευση.

To ξενοδοχείο Skovsgård



1983: Ο Carles Baenk φιλοξένησε στο σπίτι του άτομα με αναπηρία με στόχο την αποϊδρυματοποίησή τους.
1990: Το ξενοδοχείο λειτουργεί ως κοινοτική επιχείρηση  με 370 συνιδιοκτήτες μόνιμους κατοίκους του χωριού.




ΣΤΟΧΟΙ:

Η δημιουργία θέσεων εργασίας με ειδικούς όρους για τους ανθρώπους που βρίσκονται εκτός της αγοράς εργασίας.
Η δημιουργία πολιτιστικών προγραμμάτων στο κοινοτικό κέντρο.

Το ξενοδοχείο είναι μια κοινωνική επιχείρηση και λειτουργεί ως έργο με ειδικούς όρους  για τα άτομα που, για διάφορους λόγους, δεν ήταν σε θέση να αποκτήσουν πρόσβαση στην κανονική αγορά εργασίας. Βασικό στόχο αποτελεί ο υψηλός βαθμός ισότητας στο χώρο εργασίας.




Το καφενείο αποτελεί χώρο συγκέντρωσης των ηλικιωμένων σε εβδομαδιαία βάση.
Ο πρώτος όροφος είναι φυσικά προσβάσιμος σε άτομα με αναπηρία.





2010: Η ιδέα γεννήθηκε μέσα από την ανάγκη για εναλλακτική εργασία του προσωπικού.  
Προσφέρει: Εκτυπώσεις. Πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών, tablet, κινητών, τηλεφώνων, λογισμικών. Συμβουλές, εξυπηρέτηση και ενημέρωση. Επισκευή ηλεκτρονικών υπολογιστών. Βοήθεια Easy-id ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail).

Το ξενοδοχείο είναι κέντρο ενός ευρύτερου δικτύου εργασίας που λειτουργεί στην περιοχή και περιλαμβάνει: Αγρόκτημα βιολογικής (biodynamic) καλλιέργειας. Εργαστήριο μεταχειρισμένων αντικειμένων. Μανάβικο. Κατασκήνωση.


Råd & Dåd



Το RÅD & DÅD είναι μια κοινοτική επιχείρηση με στόχο τη δημιουργία ευκαιριών απασχόλησης για άτομα που βρίσκονται εκτός της αγοράς εργασίας. 





Απασχολεί 40 υπαλλήλους με αναπηρίες, συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες, δυσκολίες στην κοινωνική τους προσαρμογή. Λειτουργεί με τη συγχρηματοδότηση της κοινότητας του SKOVSGÅRD. 






Παράλληλα με το επίδομα αναπηρίας, οι υπάλληλοι αμείβονται με 3 ευρώ την ώρα. Το ημερομίσθιό τους είναι προσαρμοσμένο στο νομικό πλαίσιο, ώστε να μην μειώνεται το επίδομα αναπηρίας. Πληρώνοντας 1000 κορώνες  (134 ευρώ) μπορούν να αγοράσουν μερίδιο της επιχείρησης και αποκτούν το δικαίωμα μιας ψήφου στο συμβούλιό της. Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός πρόσληψης, παρά μόνο η αποχή από το αλκοόλ και τη βία στο χώρο εργασίας. 


 Producton
 Handicap
 Inclusion
 Local Community










Η φάρμα συνεργάζεται με το Ειδικό Σχολείο του χωριού. Ο θεσμός της μαθητείας επιτρέπει στους μαθητές να κάνουν πρακτική άσκηση στη φάρμα μία ή δύο φορές της εβδομάδα. Το πρόγραμμα ορίζεται από το σχολείο και η μετακίνηση γίνεται με τα λεωφορεία του σχολείου και τη συνοδεία ενός εκπαιδευτικού.








Ο  Εκπαιδευτικός Οργανισμός  Randers BOg




Ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός RANDERS BO- OG είναι ένας ανεξάρτητος φορέας που ιδρύθηκε από την κοινότητα του Ράντερς   (Randers Kommune) και τον οργανισμό  Jysk Børneforsorg/Fredehjem το 1999. Ασχολείται με την εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση νέων 17- 25 ετών με γενικές ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Προσφέρει στέγη στα άτομα αυτά και οργανώνει εξατομικευμένα προγράμματα με στόχο τη βελτίωση των κοινωνικών τους δεξιοτήτων και δεξιοτήτων ζωής για την αυτόνομη διαβίωσή τους.




Απευθύνεται σε νέους που δυσκολεύονται να προχωρήσουν στο υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα λόγω μαθησιακών και άλλων δυσκολιών.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΤΕΓΑΣΗ

Δύο στέγες με 18 διαμερίσματα.
5 σπίτια ημιαυτόνομης διαβίωσης.
Διαμερίσματα αυτόνομης διαβίωσης.
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων διάρκειας 2-3 ετών.




Οι εκπαιδευτικοί στόχοι του προγράμματος είναι:
γραμματισμός
μαγειρική,
καθαριότητα,
προσωπική υγιεινή,
διαχείριση οικονομικών πόρων,
κανόνες συγκατοίκησης,
ενσυναίσθηση,
αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου.

Η απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων συνδέεται με την προετοιμασία του ατόμου για την αγορά εργασίας. Ολιστική προσέγγιση της επαγγελματικής κατάρτισης.




Επαγγελματική Κατάρτιση


Το εξατομικευμένο πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης βασίζεται στα ενδιαφέροντα, την προτίμηση και  τις ικανότητες του κάθε νέου ατόμου.

Η διαδικασία
Ο εκπαιδευόμενος και ο εκπαιδευτικός σύμβουλος συναποφασίζουν πιθανές θέσεις εργασίας. Ο σύμβουλος επικοινωνεί με τους χώρους εργασίας και κανονίζει συνεντεύξεις για τον εκπαιδευόμενο. Ακολουθεί δοκιμαστική περίοδος ενός μήνα. Ο σύμβουλος συνεργάζεται με τον εργοδότη στην εποπτεία του εκπαιδευομένου.

Στο χώρο εργασίας:
Υπάρχει στενή συνεργασία του μέντορα με τον νέο εργαζόμενο με στόχο την επαγγελματική καθοδήγηση και επίλυση αποριών.  Ο νέος εργαζόμενος αντιμετωπίζεται ισότιμα και ακολουθεί υπάρχοντες κανόνες και καθήκοντα. Με τη συνεργασία μέντορα - συμβούλου διαμορφώνεται ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης που στοχεύει στην παροχή γνώσεων με τρόπο κατανοητό από το νέο εργαζόμενο.




Ο Οργανισμος Randers Bo Og συνεργάζεται με 100 επιχειρήσεις. Ο μισθός των υπαλλήλων καθορίζεται από την παραγωγικότητά τους. Η παραγωγικότητα υπολογίζεται βάσει των πραγματικών ωρών εργασίας και την απόδοση, ενώ συναποφασίζεται από τον εργοδότη και τον Οργανισμό Randers Bo OgΤο υπόλοιπο ποσό καλύπτεται από το Δήμο. Τα προγράμματα κατάρτισης διαρκούν 3 χρόνια. Στη συνέχεια, συναποφασίζεται από τον Οργανισμό, το Δήμο και τον εργοδότη η πρόσληψη ή η συνέχιση της επαγγελματικής κατάρτισης. Δίνεται η δυνατότητα εναλλαγής επαγγελματικών πλαισίων.


ΠροσβασιμότηταΟ ρόλος των μουσείων


Outreach Europe

Το πρόγραμμα  Outreach Europe  διερευνά κατά πόσον τα Ευρωπαϊκά μουσεία παρέχουν τη δυνατότητα συμμετοχής και εκπροσώπησης σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως: άτομα με αναπηρία, ηλικιωμένους, εθνικές μειονότητες, άστεγους, άνεργους.

Προσβασιμότητα (φυσική προσβασιμότητα, επικοινωνία στη Νοηματική Γλώσσα, Πινακίδες σε Braille κτλ).
Εκπαιδευτικά προγράμματα και εργαστήρια εντός και εκτός του μουσείου προσβάσιμα σε όλες τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.  
Μουσεία που εστιάζουν σε ειδικές ομάδες (GAIA MUSEUM).
Στοχευμένα εκπαιδευτικά, θεραπευτικά ή και επαγγελματικά προγράμματα και εργαστήρια για συγκεκριμένες ομάδες, όπως: ΑΜΕΑ, ηλικιωμένους, ανέργους κτλ.

Den Gamle By Living History Museum







Η Παλιά Πόλη παρουσιάζει μια ζωντανή εικόνα ζωής της Δανίας από το 1550 έως και τη δεκαετία του 1980. Ιδρύθηκε το 1914 και αποτελεί το πρώτο εθνικό υπαίθριο μουσείο αστικής ιστορίας και πολιτισμού. Αποτελείται από 75 σπίτια της Δανίας που μεταφέρθηκαν σε αυτόν τον χώρο πέτρα πέτρα. Στον ίδιο χώρο υπάρχουν το μουσείο Αφίσας και η πινακοθήκη της διακοσμητικής τέχνης. Στο μουσείο βλέπει κανείς τα κτίρια, τους δρόμους και τα μαγαζιά κάθε εποχής, ενώ κατά την περιήγησή του μπορεί να συναντήσει τη γυναίκα του παπά ή την υπηρέτρια του εμπόρου.






ΕΝΑ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ. ΕΝΑ ΜΟΥΣΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ. ΕΝΑ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.




Είναι ένα μουσείο ριζοσπαστικό γιατί εστιάζει στην καθημερινή ζωή των συνηθισμένων ανθρώπων και οι ιστορίες τους αγγίζουν τους καθημερινούς ανθρώπους. Ο διευθυντής του μουσείου Thomas Bloch Ravn υποστηρίζει ότι:
    «…αποστολή μας είναι να φέρουμε την ιστορία στους ανθρώπους.  Η πρακτική μας βασίζεται στην έρευνα, αλλά δεν θέλουμε το μουσείο να έχει ακαδημαϊκό χαρακτήρα. Φιλοδοξία του μουσείου είναι να φτάσει σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους, ακόμα και σε ανθρώπους που δεν χρησιμοποιούν ποτέ τα μουσεία και ακόμα σε ανθρώπους που θεωρούν τα μουσεία ελιτίστικα και βαρετά. Τα μουσεία ναι, είναι για τη διατήρηση και την έρευνα αλλά αυτό που έχει σημασία είναι η επίδραση που θα ασκήσει… εμείς πώς μπορούμε να τους επιστήσουμε την προσοχή; …να τους ασκήσουμε γοητεία…. να πυροδοτήσουμε τη φαντασία… να αγγίξουμε τις καρδιές;»




Museum Ovartaci




Ένα μουσείο αφιερωμένο στην ιστορία της Ψυχιατρικής φροντίδας. Περιλαμβάνει εκθέματα που χρονολογούνται από το 1852 έως σήμερα, όπως: έπιπλα των δωματίων των τριών κοινωνικών ομάδων, ιατρικά εργαλεία, ψηφιακή παρουσίαση της ιστορίας του μουσείου.




Ένα μουσείο Τέχνης που φιλοξενεί 12.000 έργα ασθενών από το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο «RISKOV». Προσφέρει κοινωνικά προγράμματα που απευθύνονται σε ψυχιατρικούς ασθενείς, όπως ένα ανοικτό ατελιέ, δημιουργικά εργαστήρια, καθώς και καφέ-εστιατόριο. 




Το μουσείο πήρε το όνομά του από τον ασθενή καλλιτέχνη Louis Marcussen, γνωστό με το όνομα Ovartaci.




Ο σημαντικός αυτός ζωγράφος, παρέμεινε έγκλειστος για 56 χρόνια και πέθανε το 1985 σε ηλικία 91 ετών. Ήταν βαθιά πεπεισμένος ότι είχε ζήσει χίλιες ζωές (σαν πεταλούδα, σαν πούμα κ.α.) και μάλιστα τις περισσότερες ως γυναίκα. Τα έργα του μαρτυρούν βαθιά κατανόηση των θεωριών μετενσάρκωσης και του Ανατολικού μυστικισμού.



4. Λογισμικά


Βe my eyes  : Λογισμικό για τυφλούς



 Avaz  : Λογισμικό για παιδιά ΔΑΔ



Stepping Stones  : Λογισμικό για παιδιά με ΔΑΔ




 Look At Me  : Λογισμικό για παιδιά με ΔΑΔ



Adobe voice 



5. Μαθησιακά Αποτελέσματα 


 5.1 Το καθεστώς εργασίας ΑΜΕΑ στη Δανία.

Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό οδηγό κοινωνικών δικαιωμάτων στη Δανία , όλοι οι πολίτες της χώρας δικαιούνται επίδομα αναπηρίας έως τα 65 τους χρόνια. Στα 65 τους χρόνια δικαιούνται σύνταξη. Το σύστημα των κοινωνικών επιδομάτων οργανώνεται από τις τοπικές αρμόδιες αρχές με την επίβλεψη του Υπουργείου Κοινωνικών Υποθέσεων και Κοινωνικής Ένταξης.

Συμπληρωματικά επιδόματα δικαιούνται τα άτομα με αναπηρία που εργάζονται τουλάχιστον 9 ώρες την εβδομάδα.


5.2. Μαθησιακά αποτελέσματα δράσεων.

Δημιουργήσαμε δύο ταινίες με φωνητικές οδηγίες χρησιμοποιώντας το λογισμικό Adobe Voice, το οποίο δίνει τη δυνατότητα επεξεργασίας φωτογραφιών και βίντεο, προσθήκης φωνής και μουσικής. Οι δύο ταινίες που οπτικοποιούν προφορικές οδηγίες για την εκτέλεση αντιτιθέμενου έργου από άτομα με αναπηρία.







Επίσης, δημιουργήσαμε ομαδοσυνεργατικά δύο ψηφιακά ημερολόγια με υλικό που συγκεντρώσαμε σε κάθε δραστηριότητα.





5.3. Το δίκτυο συνεργασίας 


Η ομάδα μας αποτελούνταν από 12 άτομα που εργάζονται στο χώρο της ειδικής αγωγής ως κοινωνικοί λειτουργοί, εκπαιδευτικοί, καθηγητές εικαστικών, σκηνοθέτες και μουσειοπαιδαγωγοί, συντονιστές προγραμμάτων. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος ανταλλάξαμε απόψεις και καλές πρακτικές. Μετά τη λήξη του προγράμματος οι εταίροι μας συμμετείχαν στην έρευνα που οργανώθηκε από το σχολείο μας και αφορούσε την επαγγελματική αποκατάσταση ΑμεΑ. Η ομάδα αυτή θα αποτελέσει τον πυρήνα για περαιτέρω σχέδια δράσεων Erasmus και  e-twinning.



5.4. Ορολογία


Δημιουργήσαμε μία παρουσίαση powerpoint σχετική με την εξέλιξη της ορολογία που αφορά την αναπηρία και τη σχετική νομική ορολογία στη χώρα μας.



6. Διάδοση αποτελεσμάτων - Ημερίδες 










H εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με την ευθύνη της Διευθύντριας του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Παπά-Κροτσιάνι Ελευθερία και των καθηγητριών Έρρικας Κουλουσούσα και Γιώτας Θεολογίδου που υλοποιούν το πρόγραμμα. Την εκδήλωση παρακολούθησαν η αντιδήμαρχος Παιδείας και Πολιτισμού κα Γεωργία Τοκαλή, η σχολική σύμβουλος 11ης Περιφέρειας ΕΑΕ Κα Κυρατσώ Τσιόπα, η υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Κική Δανιηλίδου, καθώς και μέλη του συλλόγου γονέων και διδασκόντων. Με αφορμή την παρουσίαση του προγράμματος τέθηκαν ερωτήματα και προβληματισμοί για την  επαγγελματική αποκατάσταση των αμεα στην Ελλάδα.











7. Αντίκτυπος  - Έρευνα - Συνεντεύξεις 


Με στόχο την ανίχνευση του αντίκτυπου που είχε το πρόγραμμά μας στους εμπλεκόμενους φορείς και ομάδες, πραγματοποιήσαμε δύο παράλληλες έρευνες μικρής κλίμακας. 

7.1. Έρευνα στάσεων και αντιλήψεων των εταίρων/ συμμετεχόντων στο πρόγραμμα κινητικότητας ΚΑ1 Erasmus+:


Ζητήσαμε από τους εταίρους μας να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τις επαγγελματικές δομές που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν στη χώρα τους. Οι χώρες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ήταν οι εξής: Δανία, Αγγλία, Εσθονία, Γερμανία, Φιλανδία, Ελλάδα, Τουρκία. Στην έρευνα συμμετείχαν οι 8 από τους 12 συμμετέχοντες. Σύμφωνα με τις απαντήσεις τους, διαπιστώνεται ότι:

Τα εστιατόρια και τα εργοστάσια αποτελούν θεωρούνται οι πιο πιθανές εργασιακές θέσεις για άτομα με αναπηρία, όπως και οι αγροτικές επιχειρήσεις, τα καταστήματα, τα ξενοδοχεία και τα συνεργεία καθαρισμού. Σε μικρότερο ποσοστό τα μουσεία και ο χώρος της τέχνης θεωρείται μια εφικτή επαγγελματική διέξοδος για τα άτομα με αναπηρία στην Ευρώπη, με τα σημερινά δεδομένα. 


7.2. Έρευνα στάσεων και αντιλήψεων των εμπλεκόμενων φορέων (stakeholeders) που παρακολούθησαν τις δραστηριότητες διάχυσης των αποτελεσμάτων:

Παράλληλα, πραγματοποιήσαμε μια μεγαλύτερη έρευνα με ερωτηματολόγια που διανεμήθηκαν στις δύο ημερίδες διάδοσης αποτελεσμάτων. Σύμφωνα με τις απαντήσεις 90 ατόμων (το δείγμα αποτελείται από γονείς, εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και επαγγελματίες που εργάζονται στο χώρο), διαπιστώσαμε ότι:



Στη χώρα μας, αρκετά άτομα με αναπηρία απασχολούνται σε επιχειρήσεις εστίασης, αγροτικές επιχειρήσεις και θεατρικές ομάδες. Αντίθετα, σπανιότερα απασχολούνται σε μουσεία, εργοστάσια και εμπορικές επιχειρήσεις. 

Όταν οι ακροατές μας ερωτήθηκαν για τις θέσεις εργασίας που θεωρούν ότι θα μπορούσαν να προκύψουν στη χώρα μας για ΑμεΑ, οι απαντήσεις ήταν οι εξής:



Τόσο τα μουσεία και οι πινακοθήκες όσο και οι θεατρικές ομάδες ή τα μουσικά σχήματα θα μπορούσαν να αποτελέσουν επαγγελματικές διεξόδους για άτομα με αναπηρία. Φυσικά, τα εργοστάσια, τα καταστήματα και οι κοινοτικές αγροτικές επιχειρήσεις αποτελούν πιθανά εργασιακά πλαίσια για ΑμεΑ. 

Επιπλέον, ζητήσαμε από τους συμμετέχοντες στην έρευνα να μας γράψουν τις δικές τους προτάσεις πάνω στο θέμα αυτό. Πέρα από τις προτάσεις που παρατίθενται στη συνέχεια, το σχολείο μας θα διεξάγει ένα συνεχή διάλογο με τις ομάδες που εμπλέκονται στο χώρο της αναπηρίας και την ευρύτερη κοινότητα μέσω του φόρουμ που έχουμε δημιουργήσει. 

Στάσεις/ απόψεις σχετικά με πιθανά εργασιακά πλαίσια για ΑμεΑ:


Παντού
Παντού
Σε όλους τους επαγγελματικούς τομείς θα μπορούσαν προσαρμοσμένα να απασχοληθούν άτομα με ειδικές ανάγκες.
Μηχανολογία αυτοκινήτων
Βιοτεχνίες π.χ. ρούχων, μικροαντικειμένων, μπομπονιέρες, κτλ Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Αρχειοθέτηση - οργάνωση (για / από άτομα με ΔΑΔ)
Εστίαση Μεταποίηση αγροτικών προϊόντων Εργαστήριο παραγωγής πολλαπλασιαστικού υλικού
Ειδικά Σχολεία
Δημόσιες υπηρεσίες
Σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες εξυπηρέτησης κοινού
Κάποιου είδους ιδιωτική επιχείρηση σε συνεργασία με τους γονείς
Δημόσιο
Συνεργεία καθαρισμού, καφετέριες, φροντίδα παιδιών προσχολικής ηλικίας, χειρωνακτικές εργασίες, διανομή διαφημιστικών φυλλαδίων, μαγειρική / ζαχαροπλαστική
Ας πούμε κέντρα εξειδικευμένα φυσικοθεραπείας κι ειδικά κέντρα φροντίδας κι εκπαίδευσης για τα άτομα αυτά που θα είναι προσαρμοσμένα στις ειδικές- κι εξατομικευμένες ανάγκες αυτών των ατόμων με αυτές τις ειδικές δυνατότητες κι ανάγκες.
Θεωρώ ότι σε όλες τις επαγγελματικές δομές θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα απασχόλησης ατόμων με αναπηρία.
Ανθοκομικές επιχειρήσεις
Επιχειρήσεις εστίασης Τουριστικές επιχειρήσεις
Δομές που έχουν σχέση με την επαγγελματική κατάρτιση και τα ενδιαφέροντα των ΑμεΑ π.χ. κοινοτικά φαρμακεία, κοινοτικά ιατρεία.
Επιχειρήσεις - Καταστήματα (κάθε είδους) Φορείς δημιουργικής απασχόλησης παιδιών Εκπαιδευτικοί φορείς
Επιχειρήσεις εστίασης Παιδικοί Σταθμοί Φαρμακεία
Απασχολούνται σε διάφορες υπηρεσίες ανάλογα με την αναπηρία. Άλλες υπηρεσίες είναι ΔΕΚΟ, Δημαρχείο, Περιφέρεια.
Κέντρα εστίασης Εργαστήρια κεραμικής, ζαχαροπλαστικής κ.λ.π.
Σε πολλές δομές ανάλογα με τις ικανότητές τους.


7.3. Συνεντεύξεις

7.3.1 Συνέντευξη της συμμετέχουσας στο πρόγραμμα Κουλοσούσα Φρειδερίκης στη Γερμανίδα εταίρο.


Μέσα στα πλαίσια της ανταλλαγής απόψεων και καλών πρακτικών, η συνάδελφος Κουλοσούσα Έρρικα έδωσε συνέντευξη στη Γερμανίδα εταίρο η οποία δημοσιεύτηκε στα Γερμανικά μέσα.



7.3.2. Συνέντευξη της συμβούλου Ειδικής Αγωγής Περιφέρειας Θεσσαλίας κας Τσιόπα μετά την ημερίδα στη Λάρισα.


Μετά την ημερίδα στην Πινακοθήκη της Λάρισας η Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής Περιφέρειας Θεσσαλίας μας παραχώρησε συνέντευξη:






8. Φυλλάδια - Ενημερωτικό Υλικό 


Αφίσα



Ενημερωτικό Φυλλάδιο σελίδα 1

Ενημερωτικό Φυλλάδιο σελίδα 2



9. Περιορισμοί

Ο λίγος χρόνος αποτέλεσε το μόνο περιορισμό του καταπληκτικού αυτού προγράμματος. Είδαμε τόσα πολλά και θα θέλαμε να δούμε ακόμη περισσότερα!! 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

αβγ

αβγ
Λεξικό